Szlak Śladami Zabytków Architektury

Szlak Śladami Zabytków Architektury, oznaczony kolorem czerwonym ma 8,9 km długości i prowadzi różnymi rodzajami nawierzchni, tj. asfalt, kostka, płyty betonowe, szutry. Trasa przecina trzy niewielkie miejscowości: Trzęsacz, Dreżewo i Pustkowo i prowadzi obok najważniejszych atrakcji tychże osad.

• Szlak rozpoczyna się w Trzęsaczu, przy skrzyżowaniu ulicy Kamieńskiej i ulicy Pałacowej, z której wyruszyć należy w kierunku południowym, przez park, w którym rosną zabytkowe lipy drobnolistne. Następnie przejeżdżamy obok neogotyckiego kościoła po lewej i zespołu pałacowo-folwarcznego po prawej.
  • Z ulicy Pałacowej zjechać należy w lewo, na dojazd do przystanku Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej.
  • Tu następuje wjazd na bruk i płyty betonowe. Wciąż należy jechać prosto
  • Około trzeciego kilometra trasy przejechać należy przez most na Kanale Lądkowskim, mijając po chwili stację Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w Dreżewie.
  • Będąc już w centrum wsi Dreżewo, na skrzyżowaniu, po prawej stronie widać zespół pałacowo – parkowy, wybudowany w 1860r. przez ród von Boninów. Mijając skrzyżowanie należy nadal jechać prosto, mijając po prawej pałacowe zabudowania gospodarcze. Wjazd na utwardzoną drogę gruntową.
  • Następnie ponownie przejechać należy przez Kanał Lądkowski i kierować się na północ, drogą wśród pól i łąk.
  • W okolicach 6,5-7 kilometra trasy, mija się wiązy szypułkowe, będące pomnikami przyrody i wjeżdża się do Pustkowa, bezpośrednio na ulicę Bałtycką.
  • Na skrzyżowaniu ulic Bałtyckiej i Słonecznej, wjechać należy w Słoneczną, skręcając w prawo. Na skrzyżowaniu z ul. Magdaleny szlak pokrywa się z Zachodnim Szlakiem Łącznikowym. Nadal jazda ul. Słoneczną.

• Wciąż jadąc ulicą Słoneczną i mijając skrzyżowanie z Polną opuszczamy Pustkowo i wracamy w kierunku Trzęsacza drogą rowerową. Po drodze mijany jest komin starej cegielni i budynki stacji ratownictwa brzegowego.

• Trasa kończy się przy ruinach średniowiecznego kościoła.

Nie musisz zabierać ze sobą roweru - oferuje je: wypożyczalnia rowerów w gminie Rewal (Rewal Bike System).

Szlak Śladami Zabytków Architektury adres. Sprawdź jak dojechać samochodem czy autokarem, jak dojść na pieszo. Znajdź parking wybierając się do Szlak Śladami Zabytków Architektury, zobacz gdzie w Trzęsaczu zaparkować samochód lub autokar. Lokalizacja, mapa dojazdu z oznaczeniem Szlak Śladami Zabytków Architektury.